Αναγνώστες

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Μεφιτισμός

Από το αποκαλυπτικό βιβλίο του Γέροντος Σωφρονίου "Οικοδομώντας τον ναό του Θεού μέσα μας και στους αδελφούς μας":
"Κάθε φορά που είστε στο κελί σας ή οπουδήποτε και σκέπτεστε με έναν τρόπο υποτιμητικό για τους αδελφούς ή τις αδελφές σας, καταστρέφετε τη ζωή και οι αδελφοί και οι αδελφές που κατηγορείτε το αισθάνονται και πληγώνονται. Ακόμη και μεταξύ αυτών που δεν προσεύχονται υπάρχει μια ψυχολογική ευαισθησία και αισθάνονται τα ψυχικά κύματα, την ψυχική ενέργεια που εκπέμπουν οι άλλοι. Κανείς δεν αμτιλαμβάνεται τίποτε, δεν ακούει λόγια, δεν βλέπει χειρονομίες. Ό,τι γίνεται, γίνεται μυστικά, η ζωή όμως καταστρέφεται.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Υπάρχει ένα ζώο, η μεφίτις, ο ασβός, το οποίο για να εξασφαλίσει την ησυχία του εκπέμπει κάποιες φορές ένα υγρό που έχει μια ανυπόφορη δυσωδία, ακόμη και για τα μεγάλα ζώα. Το ίδιο το ζώο αντέχει την οσμή με ευχαρίστηση. Μεταξύ των ανθρώπων συμβαίνει επίσης μερικοί να δημιουργούν μια ατμόσφαιρα σαν αυτή που δημιουργεί η μεφίτις, με αποτέλεσμα να δημιουργούν γύρω τους ανυπόφορη ατμόσφαιρα, έτσι που να μην μπορεί κανείς ούτε να αναπνέει. Αυτοί οι ίδιοι είναι ευχαριστημένοι στη σκέψη της υπεροχής τους.
Να είστε όλοι και όλες συνετοί και προσεχτικοί σ'αυτό που λέω: να μη σκέπτεστε άσχημα για τους άλλους!
............................
Γνώρισα μια Ρωσίδα στο Παρίσι. Ο σύζυγός της ήταν σπουδαίος μηχανικός και εργαζόταν στο Βιετνάμ. Μου είπε ότι οι Βιετναμέζοι είναι πολύ ευαίσθητοι ψυχικά και πολύ δυνατοί. Αν κάποιος δεν τους αρέσει, αρχίζουν να μπλοκάρουν αυτό το πρόσωπο με κάθε είδους "επιθέσεις", ψυχολογικές απορρίψεις. Εξωτερικά δεν παρατηρεί κανείς τίποτε, αλλά το πρόσωπο έπειτα από έναν χρόνο - ή δύο αν έχει μεγάλη αντοχή - πεθαίνει. κανείς δεν λέει τίποτε, δεν υπάρχουν λόγια ούτε χειρονομίες, παρά μόνο μια άρνηση του άλλου............................".

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

βίος coop






      Έγιναν χθες το απόγευμα τα εγκαίνια του μη κερδοσκοπικού συνεταιριστικού 
παντοπωλείου Βίος Coop  (Κων. Καραμανλή 42, περιοχή Ευκλείδη-Θεσσαλονίκη) σε ατμόσφαιρα εγκάρδια και ενθουσιώδη και με τις ευχές όλων μας να πάνε οι δουλειές πολύ-πολύ καλά.
     Πρόκειται για μια πολύ αξιέπαινη πρωτοβουλία νέων κυρίως ανθρώπων που απευθύνθηκε και απευθύνεται προς όλους τους Θεσσαλονικείς.
     Στόχος τους να πάρουμε την τροφή μας στα χέρια μας με προϊόντα
     ποιοτικά και ασφαλή σε χαμηλές τιμές για τον καταναλωτή και δίκαιες για τον παραγωγό,
τοπικά-ελληνικά όταν αυτό είναι εφικτό από την εγχώρια προσφορά-παραγωγή
χωρίς μεσάζοντες και κυρίως από συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών
     ώστε να καλύπτουμε τις ανάγκες μας χωρίς τη μεσολάβηση κερδοσκόπων μεσαζόντων, 
να γίνουμε κοινωνικά αλληλέγγυοι και να αναπτύξουμε κοινωνική ευθύνη.
     Το στήσιμο του καταστήματος και η λειτουργία του βασίζεται εν πολλοίς σε εθελοντική
  εργασία και προπαντός στο ζήλο και την πίστη των παιδιών σ'αυτό που ξεκίνησαν. 
Για μια ακόμη φορά ευχόμαστε "Καλή επιτυχία!" η οποία βέβαια θα εξαρτηθεί και από την ανταπόκριση όλων μας στην πρόσκλησή τους.



Τα ψυγεία με τα τυροκομικά και τα αλλαντικά και πλατιά χαμόγελα...


Φρεσκότατα λαχανικά και ολοπρόθυμη εργασία


Αχτύπητο δίδυμο, παιδιά με κέφι και ευγένεια!



Στο ταμείο "βράχος" ο Αριστείδης


Τα περέκ από τον Συνεταιρισμό Γυναικών Αγίου Αντωνίου έκλεψαν την παράσταση.

Ρεβυθόψωμο νοστιμότατο και όσπρια από τα Γρεβενά, εξαιρετικά!!!

*Πολλά ακόμη ενδιαφέροντα είχε η χθεσινή βραδιά, αλλά δεν τα πρόλαβα γιατί έφτασα λίγο αργά...


Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Οι δίκαιοι εις τον αιώνα ζώσι

    Στην κατανυκτική χθεσινή αγρυπνία άκουγα το Συναξάρι του Αγίου Μελετίου, ενός Αγίου που μας είναι σχεδόν άγνωστος:

 

 
         Ο Άγιος Μελέτιος γεννήθηκε περί το 310 μ.Χ. στην Μελιτηνή της Μικράς Αρμενίας.
Πρώτα εκλέχθηκε επίσκοπος Σεβαστείας. Πολύ σύντομα όμως παραιτήθηκε, όταν εκδήλωσαν εναντίον του σφοδρή αντίδραση οι υποστηρικτές του προηγούμενου επισκόπου.
        Αργότερα προτείνεται για την αρχιεπισκοπή της Αντιοχείας σε μια εποχή που η Εκκλησία σπαρασσόταν από τις αιρέσεις.
        Δεν μπορούμε να συλλάβουμε πόση ταραχή είχαν προκαλέσει οι αιρέσεις. Με πόσο πάθος οι αντιμαχόμενες πλευρές πολεμούσαν, πόσες μηχανορραφίες, συκοφαντικές εκστρατείες, αλληλοκαθαιρέσεις επισκόπων συνέβησαν, εμπλοκές αυτοκρατόρων που υποστήριζαν τη μια ή την άλλη παράταξη και δυστυχώς πόσος σκανδαλισμός του ποιμνίου!
     Στην εκλογή του ως αρχιεπισκόπου Αντιοχείας τον υποστήριξαν οι Αρειανοί πιστεύοντας πως είναι δικός τους, αλλά και οι Ορθόδοξοι οι οποίοι έβλεπαν σ΄αυτόν έναν καθαρό και φωτισμένο, δηλαδή χαριτωμένο άνθρωπο, εξαιρετικά πράο, υπομονετικό και αγαθό. Μόνο ο Μέγας Αθανάσιος αντιτάχθηκε στην εκλογή του γιατί τον θεωρούσε αιρετικό. Αποδείχθηκε ωστόσο στύλος ορθοδοξίας.     
     Η αρχιεπισκοπική του θητεία ήταν θυελλώδης. Οι Αρειανοί κυριολεκτικά με λύσσα τον πολέμησαν, όταν κατάλαβαν, ότι δεν είναι δικός τους και τρεις φορές τον εξόρισαν. Ο λαός τον λάτρευε.
     Ο ιερός Χρυσόστομος διηγείται το ακόλουθο επεισόδιο, το οποίο συνέβη κατά την απομάκρυνση του Αγίου από την Αντιόχεια: Ο διοικητής της πόλεως οδηγούσε τον Άγιο έξω από την Αντιόχεια με άμαξα προς την εξορία. Τα πλήθη των ορθοδόξων πληροφορήθηκαν την αναχώρηση του προσφιλούς των επισκόπου και αμέσως έτρεξαν, για να ζητήσουν την ευχή του. Στη θέα όμως του διοικητού τόσο πολύ αγανάκτησαν για την άδικη εξορία του Αγίου, ώστε άρχισαν να λιθοβολούν τον αντιπρόσωπο του αυτοκράτορος. Τότε ο Άγιος Μελέτιος, επειδή δεν μπορούσε να εμποδίσει με λόγια την παραφορά του λαού, έβαλε το σώμα του ασπίδα στον διώκτη του.
    Όντας εξόριστος στα Γήτασα της Αρμενίας που συνόρευαν με την Καππαδοκία ήρθε σε επικοινωνία με τον Μέγα Βασίλειο ο οποίος τον ενίσχυσε στην ορθή πίστη και στην υπομονή.
    Διαρκής του έγνοια και προσευχή η προσήλωση των Χριστιανών της Αντιοχείας στο Σύμβολο της Νικαίας. 
    Ορίστηκε προεδρεύων της Β΄Οικουμενικής Συνόδου κατά τη διάρκεια της οποίας άφησε τα βάσανα αυτού του κόσμου κι ανεχώρησε για την ουρανοπολιτεία. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος τον διαδέχθηκε στην προεδρία της Συνόδου.

    Μ΄εντυπωσιάζει στον Άγιο Μελέτιο, η απόλυτη "εγκατάλειψή του" στο θέλημα του Θεού. Δεν προσκολλάται στο θρόνο. Οικειοθελώς παραιτείται, αποδέχεται τις εξορίες, ταπεινώνεται, συγχωρεί, ακολουθεί τα "ίχνη" του Σωτήρα του.

    Με τρομάζει η εποχή που ζει. Είναι ο "Χρυσός αιώνας"της Εκκλησίας. Έτσι τον έχουμε γνωρίσει στα εγχειρίδια της Εκκλησιαστικής Ιστορίας. Τον κοσμούν οι μορφές των Πατέρων. Τον αμαυρώνουν ωστόσο αιρετικοί και επίορκοι επίσκοποι που φθάνουν σε εγκληματικές ακρότητες.

    Πάντα υπάρχει στον κόσμο σε μεγάλη έκταση και με εντυπωσιακό θόρυβο η κακία και η εμπάθεια. Το κακό φαίνεται πως βασιλεύει. Ωστόσο σε κάθε εποχή διακρίνονται οι ελεκτοί του Θεού, τα αγιασμένα σκεύη της εκλογής Του. Είναι φώτα που τρυπούν τη σκοτεινιά του κόσμου. Είναι η δροσιά κι η παρηγοριά μες στην κάψα της αμαρτίας. Και μένουν εις τον αιώνα. Και μνημονεύονται αδιάκοπα από την στρατευόμενη Εκκλησία και χαίρουν στη Θριαμβεύουσα και περιμένουν και μας, να περάσουμε το δικό μας "μαρτύριο" και να τους συναντήσουμε.

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Λόγος



Ένας λόγος με πίκρανε...
Σαν μαχαίρι σκληρός,
σαν λεπίδα με κάρφωσε,
πίκρα στάλαξε από την καρδιά μου.

Ένας λόγος με γλύκανε...
Απ' του φίλου τα χείλη
ή κι από ξένου το στόμα
βάλσαμο ράντισε την καρδιά μου.

Ένας λόγος, ο Λόγος,
μ' ανάστησε...
Χόρευε τώρα, γλέντα, ζήσε,
καρδιά μου.

Ο λόγος, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ ανθρώπων και άλλων πλασμάτων,
μπορεί να είναι φονικότερος από οποιοδήποτε όπλο
και γλυκύτερος από το απολαυστικότερο γλύκισμα.
Εκ του περισσεύματος της καρδίας εκφέρεται.
Εκ σαπράς καρδίας σαπρός θα εξέλθει,
εκ δε καθαράς καρδίας καθαρός και ωφέλιμος.
"Εἴ τις ἐν λόγῳ οὐ πταίει, οὗτος τέλειος ανήρ,
δυνατός χαλιναγωγῆσαι καί ὅλον τό σῶμα",
μας γράφει ο Απόστολος Ιάκωβος.

Διά δε του Λόγου, τα πάντα εγένετο
και εν Αυτώ όλοι, όσοι θα πιστέψουμε σ' Αυτόν,
θα ξαναγεννηθούμε, θ΄αναστηθούμε,
θα κερδίσουμε την αιωνιότητα.
Τι άλλο προσδοκούμε για να βάλουμε στη ζωή μας
την αμετάθετη ελπίδα και την βαθιά, ανεπηρέαστη χαρά!


Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Το Τραγούδι της Μάνας

Το Τραγούδι της Μάνας 

Δεν μπόρεσα να μην το "κλέψω" από το Χαμομηλάκι!

Είναι πανέμορφο!

Χρόνια Πολλά Μανούλες!!
Αφιερωμένο στις Μανούλες, 
όπου γης, όποιας φυλής, 
όποιας πατρίδας, όποιας εποχής.
Ζωντανό προσκεφάλι η καρδιά μου
να βρίσκουν τα παιδιά αναπαμό.
Η λαχτάρα, παραστάτης της ζωής μου,  
μόνιμη ευπρόσδεκτη σύνοικος
και στο στόμα μου πάντα ευχές-προσευχές.

—Φεύγεις παιδί μου;
Στο Καλό…
Με Καλό…
Καλό δρόμο και η πορεία σου Ευθεία…
—Ήρθες παιδί μου;
Καρδιάς καλωσόρισμα
και το βλέμμα αστείρευτων λόγων πηγή.

Σαν τη δική μου αγάπη, καμιά!
Σαν της μάνας τη χαρά και τον πόνο κανένας!
Αγαπάει πριν να δει.
Πάνω απ´ τη νάκα, πάνω απ’ το λίκνο,
πλάθει πορεία ουρανόδρομη ονείρων!
.
«Κοιτάξτε το! Δεν είναι πανέμορφο;
Είν’ το παιδί μου!
Έκανε λάθη; Έσφαλλε;
Κανείς να μην πει ότι τόθελε.
Να μην το μαλώσει κανένας,
γιατί είν’ το παιδί μου
Πρόκοψε; Καμαρώστε το! Είναι παιδί μου!»

Απ’ το δικό του το στόμα μια λέξη μονάχα μου είν’ αρκετή:
Μάνα!
Τέσσερα γράμματα όλος μου ο κόσμος
—Μάνα…
—Τι είναι καμάρι μου; Τι έχεις παιδί μου;
Τι σου συμβαίνει ψυχή μου;
Καλά, μη μου πεις.
Ξέρω!
Σε πλήγωσαν; Πλήγωσες;
Σε πρόδωσαν; Πρόδωσες;
Σ’ αδίκησαν; Κάποιον αδίκησες;
Εγώ είμαι εδώ.
Η αγκαλιά μου λιμάνι γαλήνιο κι απάνεμο,
έλα να ξαποστάσεις.
Το δικό μου το χάδι ελευθερίας αίσθηση.
Η ανάσα μου άρωμα ανοιξιάτικης αύρας
.
Αν μπορούσα, δίχτυ αγάπης πυκνό,
αδιαπέραστο κι άφθαρτο θα 'πλεκα
και μπροστά στα παιδιά μου θα το 'στηνα,
προστασία –όσο ζω κι αφού φύγω-
απ’ του κακού τους ανέμους,
απ’ το φθόνο του κόσμου κι απ´ τ´ άδικο.
Στημόνι, οι Ελπίδες,
Υφάδι, της Αγάπης τα Όνειρα
και οι σκέψεις, σαϊτιές επιδέξιες.
Θεέ μου,
μέσα στο στέρνο μου
της ουράνιας φλόγας τη ζέστα πιθώνοντας,
μ´ έκαμες Μάνα της Καρδιάς και όχι του ενστίχτου.
Δεν γεννώ, έτσι απλά·
δια βίου τα μωρά μου ανατρέφω.
Με το είναι μου όλο –όσο ζω κι αφού φύγω-
τους καρπούς της καρδιάς μου φροντίζω.
Δέλτα Βήτα
απόσπασμα από το έργο Προμηθεύς Πυρφόρος

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Τους τρεις μεγίστους φωστήρας




     Νεότερη ως μαθήτρια κι αργότερα για χρόνια πολλά ως δασκάλα, πάντα τιμούσα κι αγαπούσα αυτή την εορτή. Την εορτή των προστατών Αγίων μας, των Τριών Ιεραρχών.
     Είναι πολύ κρίμα που κάποιοι  την προσπερνούν αδιάφορα ή τη θεωρούν απλά σαν μια ακόμη σχολική αργία χωρίς να αναλογίζονται ποια πρόσωπα φέρνει αυτή η γιορτή στο προσκήνιο της μνήμης της Εκκλησίας μας. Τι "γίγαντες" ήσαν οι Τρεις στον νου, στην άσκηση, στη θεία φώτιση, στο έργο το κοινωνικό, το συγγραφικό, το φιλανθρωπικό, το λειτουργικό.
     Αστέρες πολύφωτοι του νοητού στερεώματος, μέγιστοι φωστήρες, τα του φωτός δοχεία, αι φεγγοβόλοι αστραπαί, πηγαί βλύζουσαι νάματα, ουρανομύσται, κήρυκες ορθοδοξίας, ιεροφάντορες ονομάζονται από τον υμνωδό, ο οποίος μένει εκστατικός μπροστά στη μεγαλοσύνη τους.
     Όποιος θέλει να γευτεί θησαυρό σοφίας μπορεί να ανατρέξει στους λόγους τους, οι οποίοι παραμένουν επίκαιροι και συναρπαστικοί. Με την ευκολία πρόσβασης που μας χαρίζει το διαδίκτυο απλά αδικούμε τους εαυτούς μας, αν δεν "εκμεταλλευόμαστε" τον πλούτο που άφησαν ως παρακαταθήκη αιώνια στην Εκκλησία.
     Κάνω έναν απειροελάχιστο ερανισμό από λόγους των Τριών Πατέρων σχετικούς με τη φιλανθρωπία:

ναι το πεινασμένου τ ψωμ πο σ κατακρατείς. Το γυμνο τ ροχο πο φυλάγεις στς ποθκες σου. Το ξυπόλυτου τ πόδημα, πο τ χεις κα σαπίζει. Ατο πο χει νάγκη εναι τ χρήματα, πο χεις στ γ κρυμμένα. στε τόσους δικες, σους μποροσες ν ευεργετήσεις και δεν το έκαμες" (Μεγάλου Βασιλείου εις το "καθελώ μου τας αποθήκας")

     "Μη νομίζεις ότι, με το ν' αποκτήσεις πολλά, απο­κτάς και αληθινή ηδονή. Ηδονή και ευχαρίστηση και ηρεμία έχεις με το να μη θέλεις να πλουτίζεις. Αν κυ­νηγάς τον πλούτο, ποτέ δεν θα πάψεις να βασανίζε­σαι. Γιατί η επιθυμία του πλούτου είναι έρωτας ανικανοποίητος. Όσο μακρύτερο δρόμο διανύσεις, τό­σο περισσότερο απομακρύνεσαι από τον τελικό σκοπό σου. Όσο περισσότερα χρήματα επιθυμείς, τόσο με­γαλύτερη γίνεται η αγωνία σου.
      Ο Θεός σ' έκανε πλούσιο για να βοηθάς όσους έχουν ανάγκη, για να βρεις τη συγχώρηση των αμαρ­τημάτων σου με τη φιλανθρωπία. Δεν σου έδωσε χρή­ματα για να τα φυλάς και να καταστραφείς, αλλά για να τα μοιράζεις και να σωθείς. Γι' αυτό το λόγο έκα­νε και τον πλούτο αβέβαιο, πρόσκαιρο, ασταθή, για να ελαττώσει τη μανία σου για χρήματα. Αν, λοιπόν, τώ­ρα, που η διατήρηση του πλούτου είναι αβέβαιη, αλλά και γεμάτη κινδύνους, επιβουλές και φόβους, τόσο λυσσασμένα τον λαχταράς, πόσα και πόσα εγκλήματα δεν θα έκανες αδίσταχτα, αν είχες τη βεβαιότητα ότι θα τον διατηρούσες!"  (Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στην παραβολή του πλουσίου και του πτωχού Λαζάρου)

            "Γιατί, στ’ αλήθεια, τίποτε από τ’ ανθρώπινα δεν είναι βέβαιο, τίποτε δεν είναι σταθερό. Η ζωή μας γυρίζει σε κύκλο, έναν κύκλο που φέρνει πολλές μεταβολές, συχνά μέσα σε μια μέρα, κάποτε και μέσα σε μιαν ώρα. Πιο σίγουρο είναι να εμπιστεύεται κανείς τον άνεμο, που κινείται ακατάπαυστα, πιο σίγουρο είναι να εμπιστεύεται τη γραμμή, που αφήνει πάνω στα νερά ένα ποντοπόρο πλοίο, πιο σίγουρο είναι να εμπιστεύεται τ’ απατηλά όνειρα μιας νύχτας, που η απόλαυσή τους κρατάει τόσο λίγο, πιο σίγουρο είναι να εμπιστεύεται όσα χαράζουν τα παιδιά πάνω στην άμμο, όταν παίζουν, παρά την ανθρώπινη ευτυχία.
             Είναι, λοιπόν, συνετοί εκείνοι, που, μην έχοντας εμπιστοσύνη στα τωρινά, φροντίζουν να εξασφαλιστούν για το μέλλον. Επειδή η ανθρώπινη ευημερία είναι άστατη και μεταβλητή, αγαπούν την καλοσύνη που δεν χάνεται, για να κερδίσουν  τη συμπάθεια του Θεού. Όντας φιλάνθρωποι απαιτούν από το Θεό σαν οφειλόμενη τη φιλανθρωπία, την οποία έδειξαν πρώτα εκείνοι στους φτωχούς, ενεργώντας έξυπνα". (Αγίου Γρηγορίου Θεολόγου περί Φιλοπτωχείας)
  
      Πρώτοι οι αριστεροί θα έπρεπε να τιμούν τους Τρεις Ιεράρχες γιατί προέταξαν με θάρρος στήθη μπροστά στο πλούσιο κατεστημένο της εποχής τους. Δεν άφηναν σε ησυχία τους κατέχοντας μέχρι ν'ανοίξουν τις αποθήκες και τα μπαούλα τους και να μοιράσουν τ'αγαθά τους στους κακοπαθούντες.     
       Αλλά  το κυριότερο ...οι ίδιοι έδωκαν παράδειγμα έσχατης πτωχείας και αυταπάρνησης. Ο Μέγας Βασίλειος μοίρασε στους πτωχούς πολύ μεγάλη πατρική περιουσία για να μείνει με τα τριμμένα ράσα του και τα βιβλία του. Ο Άγιος Ιωάννης υπερασπιζόμενος το ποίμνιό του και την πίστη του έναντι της αυτοκράτειρας εξορίστηκε και πέθανε εξόριστος στα βάθη της Μικρασίας. Ο Άγιος Γρηγόριος προτιμά την ακτημοσύνη και την ασκητική ζωή στις σπηλιές του Περιστρέμματος και στον Πόντο.
        Έγιναν πολύ μεγάλοι  γιατί δεν κράτησαν τίποτα για τον εαυτό τους παρά μόνο την πίστη και την αφοσίωσή τους στο Θεό. Εκείνος τους εμεγάλυνε. Εμείς ας τους τιμήσουμε για να έχουμε τις ευχές και την ευλογία τους.




Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Τόμυ και Μαρία

            Θυμάστε τα ιπποτικά μυθιστορήματα του 13ου αιώνα: "Βέλθανδρος και Χρυσάντζα", "Καλλίμαχος και Χρυσορρόη", "Λίβιστρος και Ροδάμνη" ή τον "Ρωμαίο και Ιουλιέττα" του Σαίξπηρ. Μυθικά ζευγάρια που τα έδεσε η απόλυτη αφοσίωση και η αγάπη που κυριολεκτικά έσχισε βουνά για να τους φέρει κοντά ή σφραγίστηκε με τραγικό τέλος και τα κατέστησε αιώνια υποδείγματα.
            Τόμυ και Μαρία λοιπόν ένα ακόμη ζεύγος -σύμβολο αφοσίωσης. Μόνο που υπάρχει μια ιδιαιτερότητα: ο Τόμυ είναι ο γερμανικός ποιμενικός που επί 12 χρόνια αφοσιώθηκε στην κυρία του, τη Μαρία. Την ακολούθησε και στην κηδεία της που έγινε στον ναό του Σαν Ντονάτσι κοντά στο Μπρίντεζι της Ιταλίας. Από εκείνη την ημέρα πήγαινε στο ναό κάθε πρωί και όλη την ώρα της Λειτουργίας στεκόταν χωρίς να ενοχλεί μπροστά στο ιερό, στο σημείο που είχε τοποθετηθεί το φέρετρο της αγαπημένης του κυρίας ως την ημέρα που έφυγε κι αυτός για τον άλλο κόσμο των ...σκύλων.
             Μακάρι να βρίσκαμε και στους ανθρώπους τέτοια ανιδιοτελή αφοσίωση ...
             


Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Το έγκλημα της Συρίας

Μόνο ο Θεός ξέρει τι ακριβώς γίνεται στη Συρία, αλλά μάλλον διαπράττεται μια φοβερή γενοκτονία υπό το σκαιό βλέμμα των ύπουλα σιωπώντων Δυτικών.

Μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα από την ομιλία του Υπουργού Εξωτερικών της Συρίας στη Διάσκεψη του ΟΗΕ στη Γενεύη. Έφτασε εκεί πληρώνοντας με δικά του χρήματα τα καύσιμα του αεροπλάνου που τον μετέφερε. Για να μιλήσει, να πει τι γίνεται, να  βγει προς τα έξω η κραυγή αγωνίας του συριακού λαού. 

Ας τον ακούσουμε. Θα δούμε στη συνέχεια και μια άλλη συγκλονιστική μαρτυρία που τον επιβεβαιώνει:


  

 

 

 


 

 

“Κυρίες και Κύριοι στο όνομα της Αραβικής Δημοκρατίας της Συρίας …… Είναι λυπηρό κ.κ ότι παρακαθήμενοι ανάμεσά μας είναι εκπρόσωποι χωρών που έχουν βάψει τα χέρια τους με αίμα Σύριων: Στην Συρία κ.κ ξεκοίλιασαν εγκύους και σκότωσαν τα έμβρυα,γυναίκες βιάστηκαν νεκρές ή ζωντανές … Στην Συρία κ.κ άνδρες σφαγιάσθηκαν μπροστά στα παιδιά τους στο όνομα αυτής της επανάστασης και, κάτι χειρότερο ακόμα, αυτό έγινε ενώ τα παιδιά των ξένων δραστών τραγουδούσαν και χόρευαν. Στην Συρία πώς μπορούν να λέγονται επαναστάτες αυτοί που καννιβαλίζουν την καρδιά ενός ανθρώπου και διακηρύσσουν ότι προωθούν την ελευθερία, την δημοκρατία και μία καλύτερη ζωή;
Στα πλαίσιο της “Μεγάλης Συριακής Επανάστασης” πολίτες, κληρικοί , γυναίκες και παιδιά σκοτώθηκαν, τα θύματα ήταν πεταμένα στους δρόμους και στα κτίρια ανεξάρτητα από την πολιτική τους άποψη ή την ιδεολογία. Βιβλία και βιβλιοθήκες πυρπολήθηκαν,τάφοι συλλήθηκαν και κειμήλια εκλάπησαν. Στο όνομα της επανάστασης, παιδιά δολοφονήθηκαν μέσα στα σχολεία τους και οι φοιτητές στα πανεπιστήμιά τους ,γυναίκες βιάστηκαν στο όνομα του jihad al – nikah, τα τζαμιά βομβαρδίστηκαν ενώ οι πιστοί προσεύχονταν γονυπετείς, κεφάλια κόπηκαν και κρεμάστηκαν στους δρόμους, άτομα κάηκαν ζωντανά σ'ένα πραγματικό ολοκαύτωμα που η Ιστορία και πολυάριθμες χώρες θ΄αρνηθούν χωρίς να κατηγορηθούν για αντισιμητισμό. Στο όνομα της επανάστασης “για να ελευθερώσουν τον συριακό λαό από την καθεστωτική καταπίεση και για την επαναφορά της δημοκρατίας”, ένας πατέρας αυτοανατινάχθηκε με την γυναίκα και τα παιδιά του για να μην επιτρέψει στους ξένους εισβολείς να μπούν στο σπίτι του. Οι περισσότεροι από εμάς σ΄αυτήν την αίθουσα είναι πατεράδες. Σας ρωτάω λοιπόν, είναι ένας πατέρας υποχρεωμένος να σκοτώσει την οικογένειά του για να την προστατεύσει από την εχθρική βουλιμία των τεράτων; Γιατί αυτό συνέβη στην Adra… δολοφονίες , πλιάτσικο , αποκεφαλισμοί , σφαγές, βιασμοί. Έκαψαν ανθρώπους ζωντανούς. ………ανθρώπινα πλάσματα εμποτισμένα με την μισερή γουαχαμπίτικη ιδεολογία. Κάποιοι γείτονες άναψαν φωτιές στην Συρία ενώ άλλοι στρατολόγησαν τρομοκράτες απ΄όλον τον κόσμο: 83 εθνικότητες μάχονται στην Συρία. Κανείς δεν το καταγγέλλει, κανείς δεν το καταδικάζει, κανείς δεν τους επαναφέρει στην τάξη …. Επέβαλαν τιμωρίες στην τροφή μας,στο ψωμί μας, και στο γάλα των παιδιών μας, για να πεινάσει ο πληθυσμός βυθίζοντάς τον στις επιδημίες και στον θάνατο….Συγχρόνως λεηλάτησαν και έκαψαν εργοστάσια, παραλύοντας την διατροφική και φαρμακευτική βιομηχανία μας. Νοσοκομεία και κέντρα υγείας καταστράφηκαν, οι σιδηρόδρομοί μας και το δίκτυο ηλεκτροδότησης ακόμη και οι τόποι λατρείας χριστιανών και μουσουλμάνων δεν ξέφυγαν από την τρομοκρατία τους… Η Δύση διατείνεται δημόσια ότι πολεμάει την τρομοκρατία. Στην πραγματικότητα είναι αυτή που μυστικά την τροφοδοτεί. Εμείς ήρθαμε εδώ …για να σταματήσουμε τους αποκεφαλισμούς,τον καννιβαλισμό και το σφαγείο….. για να σταματήσουμε την επέλαση των Τατάρων και των Μογγόλων στην περιοχή μας…ήρθαμε για να προστατεύσουμε το μετριοπαθές Ισλάμ και να προστατεύσουμε τους Χριστιανούς της Ανατολής. Ήρθαμε για να σταματήσουμε την τρομοκρατία…. Είμαστε όλοι χριστιανοί όταν επιτίθενται στο Xριστιανισμό… Ενώ, στρεφόμενος στον Βan ki Moon που του αφαίρεσε το λόγο, δήλωσε: Ήρθα εδώ μετά από 12 ώρες που βρισκόμουν μέσα σ΄ένα αεροπλάνο και έχω ακόμη ελάχιστα λεπτά για να ολοκληρώσω το λόγο μου. Εσείς μένετε Ν.Υόρκη εγώ μένω στην Συρία".

 

Πριν λίγες μέρες είδα ένα φιλμάκι στο οποίο ο ελληνικής καταγωγής ψυχίατρος της ΝΑSA, Γεώργιος Τάουϊλ, γνώστης προσώπων και πραγμάτων της αμερικανικής και διεθνούς πολιτικής (δηλαδή του αμερικανικού και διεθνούς εγκλήματος), κατέθετε τη μαρτυρία του μετά από επίσκεψή του  στη Συρία στα πλαίσια ανθρωπιστικής βοήθειας. Σας μεταφέρω το περιεχόμενο των λόγων του:

"Ο Σαουδάραβας βασιλιάς έχει αυτοανακηρυχθεί βασιλιάς όλων των Μουσουλμάνων. Οι Αμερικανοί τον αποδέχθηκαν -για να έχουν εξασφαλισμένα τα πετρέλαιά τους για χρόνια- και του πουλούν όπλα υπερσύγχρονα. (Διπλό το όφελος!! τι μας νοιάζουν τα υπόλοιπα;) Οι Σαουδάραβες, ως φανατικοί μουσουλμάνοι ορκισμένοι στο jihad al – nikah, θέλουν να εξαφανίσουν τους Χριστιανούς από τη Μέση Ανατολή.  Για να πετύχουν το σκοπό τους έχουν στείλει στη Συρία, όπου το 18% του πληθυσμού είναι ελληνορθόδοξοι, εγκληματίες από χώρες μουσουλμανικές και μισθοφόρους έναντι αδρότατης αμοιβής, 1500 ευρώ την ημέρα- 160.000 συνολικά από Σομαλία, Λιβύη, Τσετσενία, Αλβανία, Λατινική Αμερική -με τη διαταγή να σκοτώνουν με οποιοδήποτε τρόπο! Γι'αυτό γίνονται φριχτά, απίστευτα εγκλήματα. Δεν είναι επανάσταση κατά του Άσαντ, αλλά αποφασισμένη εξόντωση των Χριστιανών. Να ξέρουμε επίσης πως ο Άσαντ δεν είναι καθαρός μουσουλμάνος. Ανήκει σε μια αίρεση η οποία πλησιάζει πολύ το Χριστιανισμό, δέχεται κάποιους Αγίους κτλ". (Δείτε στο You Tube τη συγκλονιστική μαρτυρία του γιατρού στο "Ο Γέρων Παΐσιος μου είπε πόσο θα διαρκέσει η κρίση").

Το τέλος στο δράμα της Συρίας πρέπει να είναι αίτημα προσευχής όλων μας, όπως και η ευχή να μην εξαπλωθεί η απίστευτη αυτή εγκληματική πρακτική των μουσουλμάνων.

Και βέβαια είναι μια ακόμη τρανή απόδειξη πως η Δύση βυθίζεται και χάνεται κολλημένη και πουλημένη στη μοναδική της ελπίδα, στο μοναδικό θεό της: το κέρδος και το χρήμα!!!


Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Ταπείνωση


          Σε μια επιστολή του Αγίου Πορφυρίου προς πνευματικά του παιδιά , διαβάζουμε: "Από μικρό παιδί είχα κάνει πολλές αμαρτίες, οι οποίες μέχρι σήμερα έγιναν πάρα πολλές. Ο κόσμος όμως με πήρε από καλό μάτι και όλοι φωνάζουνε ότι είμαι άγιος. Εγώ όμως αισθάνομαι ότι είμαι ο πιο αμαρτωλός άνθρωπος του κόσμου. Τώρα που θα πάω για τον ουρανό, έχω το συναίσθημα ότι ο Θεός θα μου πει: "Τι θέλεις εσύ εδώ;". Έγώ ένα έχω να του πω: "Δεν είμαι άξιος, Κύριε, για εδώ, αλλά ό,τι θέλει η αγάπη Σου, ας κάνει για μένα".

          Ο τάφος του ταπεινός όπως κι εκείνος, απόηχος του τραγουδιού που αγαπούσε και σιγοτραγουδούσε:

 

    "Νάταν τα πεύκα της πλαγιάς να μού 'διναν
απ΄τα κλαδιά τους τ' άμετρα μια στίβα
νά 'φτιαχνα σε μιαν άκρη δίπλα τους
τη φτωχική μου κι έρημη καλύβα.

   Νάταν το καλοκαίρι να μου δίνανε
τα φύλλα να πλαγιάζω τα ξερά τους,
μαζί τους να το λέω το τραγούδι τους,
μαζί τους τ' αυγινό το σφύριγμά τους.

   Κι ύστερα τίποτ' άλλο. Κι όταν θά 'σβηνε
έτσι η ζωή μου, από χαρά γεμάτη,
λίγα κλαδιά τους πάλι να μου δίνανε,
να γίνουν το στερνό μου το κρεβάτι..."

*Από το βιβλίο  "Όσιος Γέρων Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης"
του καθ. Γεωργίου Κρουσταλλάκη

Πόσες ψυχές χωρούν και αναπαύονται δίπλα στον ταπεινό
και πώς κανένας δεν χωρά δίπλα στον κενόδοξο και τον εγωιστή!!!

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Παρθένοι λογισμοί





Κάποιοι έχουν το χάρισμα
να ισιώνουνε
ακόμα και λογισμούς στραβούς.

Και κάποιοι άλλοι
ακόμα και τα ίσια
τα βλέπουνε στραβά.

Θυμάμαι
κι εκείνο το φοιτητή
που πήγε στον π. Παΐσιο,
με λογισμό καθαρό,
απλό κι αθώο.

Πέφτει πάνω στο Γέροντα, ενώ τον αγνοούσε.
-Θα ήθελα τον π. Παΐσιο.
-Τι τον θέλεις, ρε παιδί;
-Είναι πολύ καλός γέροντας, θέλω να ωφεληθώ.
-Μπα, δεν είναι καλός, του απαντά ο ίδιος ο π. Παΐσιος, για να διακρίνει πόσο αθώο είναι το παιδί.
-Είναι, πάτερ μου. Πώς δεν είναι!
-Πάντως τώρα δεν είναι εδώ, είναι στις Καρυές.
-Θα τον περιμένω. Το αξίζει.
-Ξέρεις τι κάνει στις Καρυές, ο π. Παΐσιος; Πάει να πάρει τσιγάρα.
-Δεν πειράζει, πάτερ. Θα τον περιμένω, κι ας πάρει και τσιγάρα. Κάποιο λόγο θα έχει.
-Μα θα τα καπνίσει κι όλας!
-Δεν πειράζει. Εγώ θέλω να πάρω μια συμβουλή και να ωφεληθώ.

Κι ο γέροντας εδάκρυσε
μπροστά στην τόση αγνότητα
του νέου.

Αγνότητα
όχι οπωσδήποτε κορμιού,
μα κυρίως
καρδιάς και λογισμού.

ΥΓ. Ώσπου να γίνει κι αυτός ο νεαρός, "κανονικός" χριστιανός. Να "στρώσει" σαν το καινούργιο Fiat μου, που πήγα μέχρι Βόλο. Τότε, πριν χρόνια.
Και ξέρεις πώς θα "στρώσει"


: κάνοντας παρέα με μένα και με σένα.

π. Ανδρέας Κονάνος

*Κάπως έτσι "κόπηκε" ο π.Ανδρέας από τους "στρωμένους"...

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

Αθανάσιος ο Μέγας, ο συνώνυμος της αθανασίας και της αρετής

"Αθανάσιον επαινών, αρετήν επαινέσομαι".

Πάντα είχα την απορία γιατί έπρεπε ο Χριστός να υποστεί σταυρικό θάνατο.
Βρήκα την απάντηση στο "Λόγο περί ενανθρωπήσεως του Λόγου 
και της διά του σώματος επιφανείας Αυτού" του Μεγάλου Αθανασίου
και παραθέτω το απόσπασμα για όποιον έχει την ίδια απορία
και ως ένδειξη τιμής κι ευγνωμοσύνης στον εορταζόμενο Άγιο. 
Συγχωρέστε μου το μακρόν της ανάρτησης.

*Πρόκειται για μια εξαιρετική ομιλία που αποδεικνύει τη μεγαλοσύνη, 
δηλαδή τον θείο φωτισμό του Αγίου Πατρός.

**Με την ευκαιρία ας πούμε χρόνια πολλά στους Αθανάσιους, χρόνια ευλογημένα!
Και μια παράκληση: Ας μην αλλάζουν το υπέροχο όνομά τους, 
το συνώνυμο της αθανασίας, με το όνομα του θανάτου. 
Απορώ πώς επεκράτησε το Θανάσης αντί του Αθανάσιος. 
Μάλλον δεν καταλαβαίνουμε τι λέμε.


                 "Γιατί, λοιπόν, θα ρωτούσε κάποιος, εφόσον ήταν αναγκαίο Αυτός να θανατωθεί για χάρη όλων, δεν πέθανε με φυσικό θάνατο, αλλά έφτασε μέχρι το σταυρικό θάνατο; Διότι φαίνεται πιο σωστό Αυτός να είχε έναν αξιοπρεπή θάνατο παρά να υποφέρει έναν τέτοιο ατιμωτικό (σταυρικό) θάνατο. Πρόσεξε πάλι μήπως αυτή η ένσταση εκφράζει ανθρώπινη άποψη· ενώ αυτό που έκαμε ο Σωτήρας, ήταν για πολλούς λόγους θείο επίτευγμα και αντάξιο στη θεότητά του.
                   Πρώτα βέβαια, διότι ο συνηθισμένος θάνατος έρχεται στους ανθρώπους λόγω φυσικής αδυναμίας· δεν μπορούν να μείνουν για πολύ στη ζωή και φθείρονται με το χρόνο. Γι’ αυτό το λόγο τούς βρίσκουν αρρώστιες, εξασθενούν και πεθαίνουν. Ο Κύριος όμως δεν είναι αδύναμος, αλλά η Δύναμη του Θεού· είναι ο Λόγος του Θεού, η Αυτοζωή. Εάν, λοιπόν, πέθαινε ιδιωτικά και συνηθισμένα όπως οι άνθρωποι σ’ ένα κρεβάτι, θα θεωρούνταν ότι κι αυτός πέθανε έτσι από φυσική ασθένεια· δεν θα διέφερε σε τίποτε από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Επειδή όμως ήταν η Ζωή και ο Λόγος του Θεού και έπρεπε να υποστεί το θάνατο για χάρη όλων, γι’ αυτό, όντας η Ζωή και η Δύναμη, έδινε δύναμη στο σώμα που είχε περιβληθεί. Επομένως ο συνηθισμένος θάνατος αποκλειόταν.
                   Εάν πάλι, χωρίς καμία ασθένεια και κανένα πόνο, μόνος κάπου σε μια γωνία ή σ’ έναν έρημο τόπο, ή σε σπίτι ή οπουδήποτε αλλού έκρυβε το σώμα του και μετά το εμφάνιζε ξαφνικά και έλεγε ότι αναστήθηκε από τους νεκρούς, όλοι θα νόμιζαν ότι λέει παραμύθια. Και πολύ περισσότερο, δεν θα τον πίστευαν αν μιλούσε για την ανάστασή του· διότι δεν θα υπήρχε κανένας αυθεντικός μάρτυρας του θανάτου του. Καθώς πρέπει να προηγείται ο θάνατος από την ανάσταση· επειδή, δεν μπορεί να υπάρξει ανάσταση, αν δεν προηγείται ο θάνατος. Έτσι, λοιπόν, αν πέθαινε στα κρυφά, χωρίς να γίνει γνωστός ο θάνατός του και χωρίς να υπάρχουν μάρτυρες, τότε είναι επόμενο και η ανάστασή του να είναι άγνωστη και χωρίς μάρτυρες. Και πώς οι μαθητές του θα είχαν το θάρρος να κηρύξουν για την ανάστασή του, αν δεν έλεγαν πρώτα ότι πέθανε; Ή πώς θα τους πίστευαν, όταν θα έλεγαν ότι πρώτα πέθανε και έπειτα αναστήθηκε, εάν αυτοί στούς οποίους έκαναν κήρυγμα με θάρρος, δεν ήταν και μάρτυρες του θανάτου (του Χριστού); Διότι, εάν και ο θάνατος και η ανάστασή του έγινε φανερά μπροστά σ’ όλους, κι όμως οι Φαρισαίοι δεν θέλησαν να πιστέψουν και μάλιστα εξανάγκασαν και τους αυτόπτες μάρτυρες της αναστάσεως να την αρνηθούν· τότε, στην περίπτωση που όλα αυτά γίνονταν στα κρυφά, πόσες προφάσεις για απιστία δεν θα πρόβαλαν; Και πώς άραγε θα εκπλήρωνε το χρέος του θανάτου και τη νίκη σε βάρος του,εάν μπροστά σ’ όλους δεν προσκαλούσε το θάνατο και δεν τον απόδειχνε νεκρό και καταργημένο, εξαιτίας της αφθαρσίας που είχε το σώμα του;
              Ίσως κανείς θα έλεγε και το εξής: Εάν ο θάνατός του έπρεπε να γίνει μπροστά στα μάτια όλων και ενώπιον μαρτύρων, για να γίνει πιστευτό το κήρυγμα της αναστάσεως, έπρεπε τουλάχιστον να επινοήσει για τον εαυτό του ένδοξο θάνατο και ν’ αποφύγει τον ατιμωτικό σταυρικό θάνατο.
Αλλά, εάν έκανε κάτι τέτοιο, θα παρείχε την υποψία σε βάρος του, ότι δεν είχε δυνατότητα να νικήσει κάθε είδους θάνατο, αλλά μόνον εκείνον που αυτός θα επινοούσε· αυτό θα έδινε μεγαλύτερη αφορμή για ν’ απιστούν στην ανάστασή του. Έτσι, λοιπόν, ο θάνατός του προήλθε όχι από τον εαυτό του, αλλά τον επέβαλε η κακία των ανθρώπων· μ’ αυτόν τον τρόπο, το θάνατο στον οποίο αυτοί οδήγησαν τον Σωτήρα, εκείνος τον νίκησε και κατάργησε. Συνέβη όπως μ’ ένα γενναίο παλαιστή, που είναι πολύ συνετός και ανδρείος: δεν επιλέγει αυτός τους αντιπάλους του, για να μη δώσει υποψία σε ορισμένους ότι είναι δειλός· αλλά αφήνει την επιλογή στη γνώμη των θεατών. Και μάλιστα, αν τύχει και είναι εχθρικοί σ’ αυτόν, τους επιτρέπει να επιλέξουν, για να πειστούν ότι είναι ο πιο δυνατός, αφού θα συντρίψει όποιον αυτοί του προτείνουν να συγκρουστεί.
                      Έτσι έκανε και ο Κύριός μας Χριστός Σωτήρας, η Ζωή όλων μας: δεν διάλεξε το σωματικό θάνατο που του άρεσε, για να μη φανεί ότι δειλιάζει. Δέχτηκε να υποστεί πάνω στο σταυρό το θάνατο που του επέβαλαν οι άλλοι· και μάλιστα εκείνον που οι εχθροί του θεωρούσαν φοβερό, ατιμωτικό και αποκρουστικό. Έτσι ώστε, και εκείνον τον νίκησε και ο ίδιος έγινε πιστευτός ότι είναι η Αυτοζωή· διότι κατάργησε τελειωτικά την εξουσία του θανάτου. Συνέβη λοιπόν κάτι αξιοθαύμαστο και παράδοξο· ο θάνατος που του επέβαλαν και τον θεωρούσαν ατιμωτικό, αυτός να γίνει το τρόπαιο της νίκης ενάντια στον ίδιο το θάνατο. Γι’ αυτό, ούτε υπέστη το θάνατο του Ιωάννη με αποκεφαλισμό ούτε πριονίστηκε σαν τον Ησαΐα· κι αυτό, για να διατηρήσει και στο θάνατο ακέραιο και ολόκληρο το σώμα του· να μη δοθεί αφορμή στους κακόβουλους να διαιρούν την Εκκλησία.
 Αυτά λοιπόν αρκούν για τους μη χριστιανούς, που συνεχώς βρίσκουν αρνητικά επιχειρήματα. Αν όμως κάποιος δικός μας, όχι από αμφισβήτηση αλλά από φιλομάθεια, ζητεί να μάθει για ποιό λόγο υπέστη σταυρικό θάνατο και όχι κάποιον άλλο, ας πληροφορηθεί κι αυτός ότι δεν συνέφερε σε μας κάτι τέτοιο· καλώς σταυρώθηκε για χάρη μας ο Κύριος. Διότι, αφού ήλθε να φορτωθεί ο ίδιος την κατάρα που μας επιβλήθηκε, πώς αλλιώς θα γινόταν κατάρα παρά μόνον αν δεχόταν καταραμένο θάνατο; Και αυτό είναι ο σταυρικός θάνατος. Διότι, έτσι λέει η Αγία Γραφή: «Καταραμένος
να είναι όποιος κρεμιέται στο ξύλο». Έπειτα, εφόσον ο θάνατος του Κυρίου αποτελεί τη λύτρωση όλων, και με το θάνατό του καταργείται η μεσοτοιχία που χώριζε Θεό και ανθρώπους και
προσκαλούνται οι ειδωλολάτρες, πώς θα μας καλούσε, αν δεν σταυρωνόταν; Διότι μόνο πάνω στο σταυρό πεθαίνει κάποιος έχοντας απλωμένα τα χέρια. Γι’ αυτό έπρεπε να υπομείνει ο Κύριος το σταυρικό θάνατο και ν’ απλώσει τα χέρια του, ώστε με το ένα να τραβήξει τον παλαιό λαό, τους Ιουδαίους, και με το άλλο τους ειδωλολάτρες· να τους ενώσει και τους δύο με τον εαυτό του. Και αυτό ο ίδιος το είπε, δηλώνοντας με τί είδους θάνατο επρόκειτο να τους λυτρώσει όλους: «Όταν θα με σηκώσουν ψηλά (στο σταυρό), όλους θα τουςτραβήξω κοντά μου».
                      Και πάλι όμως ο εχθρός μας διάβολος, πέφτοντας από τον ουρανό, τριγυρνά  εδώ κάτω στον αέρα· εξουσιάζει τους δικούς του δαίμονες που είναι το ίδιο  μ’ αυτόν ανυπάκουοι (στο Θεό). Με αυτούς δημιουργεί στους πλανεμένους φαντασιώσεις και προσπαθεί να εμποδίζει όσους επιχειρούν ν’ ανέβουν προς το Θεό. Γι’ αυτό λέει ο Απόστολος: «Σύμφωνα με τον άρχοντα που εξουσιάζει τον αέρα και ενεργεί ενάντια στα παιδιά που επαναστάτησαν στον Θεό-Πατέρα τους». Ήλθε, λοιπόν, ο Κύριος να νικήσει το διάβολο, να καθαρίσει τον αέρα και να ανοίξει το δρόμο για την άνοδο στον ουρανό, όπως το είπε ο Απόστολος: «(το πέτυχε) με το καταπέτασμα, δηλαδή τη σάρκα του»· κι αυτό έπρεπε να συμβεί με το θάνατό του. Ποιός άλλος θάνατος θα τα έκαμε αυτά παρά μόνον αυτός που συμβαίνει στον αέρα, εννοώ το σταυρικό θάνατο; Διότι στον αέρα πεθαίνει μόνον εκείνος που θυσιάζεται στο σταυρό. Δικαιολογημένα λοιπόν τον υπέμεινε ο Κύριος. Έτσι, λοιπόν, υψώθηκε στο σταυρό ο Κύριος και καθάρισε τον αέρα από τις κακόβουλες παγίδες του διαβόλου και των δαιμόνων λέγοντας: «Είδα το Σατανά να πέφτει σαν αστραπή». Ετοίμασε και ανακαίνισε το δρόμο της
ανόδου στον ουρανό, όπως το λέει πάλι: «Οι άρχοντές σας ν’ ανοίξουν τις πόρτες· ανοίξτε πύλες της αιωνιότητας». Διότι ο Λόγος δεν είχε ανάγκη να του ανοίξουν τις πόρτες, αφού είναι ο Κύριος όλων· ούτε ήταν αποκλεισμένος ο δημιουργός από κάποιο δημιούργημά του. Εμείς ήμασταν που είχαμε ανάγκη· κι εμάς ανέβασε με το σώμα του στον ουρανό. Διότι, όπως το πρόσφερε με το
θάνατό του για χάρη όλων, έτσι πάλι μ’ αυτό ετοίμασε το δρόμο της ανόδου στον ουρανό.
 Διότι έτσι φανέρωσε τον εαυτό του πάνω στο σταυρό.Και έκανε την κτίση να δίνει πολύ εντονότερα τη μαρτυρία της παρουσίας του Δημιουργού της..."


Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση για τον Άγιο Πορφύριο

Εξ οικείων τα βέλη..., ως είθισται.

Σταμάτησαν την εκπομπή "Αθέατα περάσματα" στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας.
Να είναι καλά οι άνθρωποι!!!



Αναλυτικά η ανακοίνωση του π. Ανδρέα, όπως την δημοσίευσε στο προφίλ του στο Facebook:

"Έπειδή στο προφίλ αυτό μπαίνουν κάθε μέρα χιλιάδες φίλοι και γνωστοί, εκ των οποίων οι περισσότεροι ακούνε την εκπομπή μας στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας, για να αποφύγω προσωπικές συζητήσεις και απαντήσεις στον καθένα χωριστά, θεωρώ χρέος μου να τους ενημερώσω για τα εξής:

Πριν λίγο με πήρε τηλέφωνο η κοπέλλα που σηκώνει τα τηλέφωνα του ραδιοφώνου τής Πειραϊκής Εκκλησίας (με τιμά που δεν το ανέθεσαν σε κάποια καθαρίστρια, μετά από τα 7 χρόνια συνεργασίας!) και μου ανακοίνωσε την απόφαση του διευθυντή του σταθμού, του κ. Λυκούργου Μαρκούδη, στο εξής να σταματήσει η εκπομπή "Αθέατα Περάσματα". Η τηλεφωνήτρια, μου τόνισε ότι η απόφαση αυτή έχει και την έγκριση του Σεβασμιωτάτου.
Η μοναδική λιτή εξήγηση που μου δόθηκε για την διακοπή: "Λόγω ανανέωσης του προγράμματος. Ευχαριστούμε για τη μέχρι τώρα συνεργασία. Χαίρετε".
Και η απάντησή μου, αυτολεξί: "Εντάξει. Χαίρετε". Ούτε λέξη παραπάνω. Τι φταίει άλλωστε η κοπέλλα; Εντολή εκτελούσε.

Την απόφαση αυτή είχε πάρει ο κ. Μαρκούδης και παλαιότερα (2008), ένα μόλις χρόνο αφού είχε αρχίσει η εκπομπή μας (2007), και μου έδωσε πάλι την ίδια εξήγηση : "Φέτος, δεν θα παίζεται η εκπομπή σας, πάτερ, λόγω ανανέωσης του προγράμματος".

Ρώτησα τότε, "Έχω αρχίσει μόλις ένα χρόνο την εκπομπή, και φεύγω κι όλας;.. Μα τι συνέβη; έκανα κάτι λάθος;"
Μετά από συζήτηση μαζί μου, απεκάλυψε τον πραγματικό πρόβλημα που είχε: "Πάτερ, παίρνουν συνέχεια τηλέφωνο στο σταθμό και σε ζητούν, και σε θαυμάζουν, και μιλούν για σένα, αντί να μιλάνε για το Θεό. Γίνεται προσωποκεντρική η εκπομπή σου, κι αντί να οδηγεί στο Χριστό οδηγεί σε σένα".
Η αλήθεια είναι ότι πράγματι οι άνθρωποι με αγαπούν πολύ! Άρα, πρέπει να το σταματήσουμε αυτό.
Το 2008, τελικά, δεν ίσχυσε η απόφαση του κ. Μαρκούδη, διότι δεν του επετράπη να τη θέσει σε εφαρμογή.
Τώρα, όμως, θα ισχύσει.

Δεν θα πω περισσότερα (λεπτομέρειες, παρασκήνια κλπ ιστορίες), αν και έχω αρκετά, με ονόματα και στοιχεία. Είναι αυτό που λέει ο κόσμος, "Καλύτερα να μην ανοίξω το στόμα μου, διότι αν το ανοίξω, θα πω πολλά".

Ευχαριστώ το Θεό για όλα.
Οι εκπομπές που υπάρχουν ήδη στο διαδίκτυο, θα είναι προσβάσιμες για όποιον θέλει. Κι αν κάνω κάποια καινούργια ομιλία, θα την αναρτώ στο διαδίκτυο.
Μα κι εκεί να μην υπήρχαν, δεν θα πάθαινε κανείς τίποτε, ούτε θα έχανε κάτι.
Αυτό που θλίβει δεν είναι η παύση τής εκπομπής.
Μα ο τρόπος που γίνεται αυτή η παύση.
Και το ήθος που βγάζει μια τέτοια κίνηση, από ανθρώπους που νοιάζονται για την ωφέλεια και στήριξη των απλών πιστών!
Κανένας διάλογος, καμία συζήτηση, καμία συνεργασία ή δημοκρατία.
Απόφαση, διαταγή, εκτέλεση, τέλος.

Χριστέ μου, αυτά ήταν το όνειρό σου όταν έχυνες το Αίμα Σου, άραγε;!..
Δόξα τω Θεώ για όλα.

Δεν θα μπω τώρα σε κουβέντες και σχόλια με τους φίλους, διότι δεν βγάζουν πουθενά. Ούτε θα ανοίξω διάλογο.
Ήθελα απλά να γνωρίζεις τις εξελίξεις, που σ' ένα βαθμό, σε αφορούν.

Και η ζωή συνεχίζεται κανονικά.

Και ο θάνατος τυλίγει τα πάντα σ' αυτό τον κόσμο και μας περιμένει όλους.
Ο μόνος εχθρός. Το μόνο κύριο πρόβλημα.
Όλα τ' άλλα, είναι "τρίχες"!..

Ο λόγος του Θεού υπάρχει, ο Χριστός, το Ευαγγέλιο και η Εκκλησία υπάρχουν, κηρύγματα γίνονται παντού, πατέρες υπάρχουν, βιβλία πατερικά κλπ, άπειρα.

Όλα καλά!"